Rosberg: Ezt Hamilton érdemelte volna!
Nico Rosberg a monacói dobogón elismerte, hogy csak szerencsével nyerte meg a versenyt. A dobogósok nyilatkozatai.
Nico Rosberg (1.): "Nagyon örülök, de pontosan tudom, hogy szerencse is kellett ehhez a győzelemhez. Lewis zseniálisan vezetett ma, ezt ő érdemelte volna, de néha ilyen a versenyzés. Nem tudom, engem miért nem hívtak ki, nehéz felmérni, milyen döntéseket hoz a csapat. Az újraindulás nehéz volt, a lágy gumi nem nagyon melegedett fel. Tudom, hogy szerencse nélkül nem állhatnék itt, de kiélvezem a pillanatot. Van dolgom, mert Lewis jobb volt nálam ezen a hétvégén, szeretném ezt megfordítani a következő hétvégére."
Sebastian Vettel (2.): "Volt egy kis fordulat a végén, meg is lepődtem alaposan. De ott voltunk, amikor kellett, épp sikerült megelőznöm Lewist, ahogy jött ki a bokszból. Végig szorongattam Nicót, de nem sikerült elévágnunk, aztán nem erőltettük Lewis üldözését. Mindig jó itt lenni a dobogón, a versenyen közelebb voltunk a Mercedeshez, mint az időmérőn. Az újraindulás nehéz volt, ezek a gumik nem erre készültek. Lewis a friss szuperlágyon sokkal gyorsabb volt, Nico ellen esélyem sem volt, de őt sikerült tartanom."
Lewis Hamilton (3.): "Nem ez volt a legkönnyebb futam számunkra. Együtt nyerünk, együtt veszítünk, a csapat eddig kiváló munkát végzett. Gratulálok Nicónak és Sebastiannak, mi meg biztosan leülünk majd, és megnézzük, mit rontottunk el. Legközelebb visszajövök, és megnyerem a versenyt."
.Hogyan légy instant lúzer egy Corvette-tel?
Tanulságos 15 másodperc következik, egy vadonatúj Covette Z06-ossal és egy pórul járt sofőrrel a főszerepben. Emberünkön kifogott a pokoli erős amerikai gép, amikor a kettest szúrta, sikerült annyi nyomatékot a hátsó tengelyre zúdítani, ami a kerekek kipörgéséhez, és ezzel fájdalmas zakóhoz vezetett.
A Lotus F1 stratégiai megállapodást között Pharrell Williamsszel, aki korábban rendszeresen mutatkozott Lewis Hamilton társaságában.
F1: A Lotus lenyúlta Hamilton haverját
Dope!
A Lotus Monacóban jelentette be, hogy megállapodást kötött Pharrell Williamsszel. Az összefogás keretében "integrált marketing stratégia" indul különböző platformokon, vagyis Pharrell Williams afféle szponzora lesz a csapatnak.
Monacóban már fel is kerültek az első új feliratok az autóra, Romain Grosjean és Pastor Maldonado Williams márkáját, az i am OTHER-t, illetve filmjét, a Dope-ot reklámozza majd (ennek Williams a producere).
Gerard Lopez tulajdonos szerint "ez még csak a kezdete" valami különlegesnek, Pharrel Williams örül a "gyümölcsöző együttműködésnek."
Juan Pablo Montoya újra a csúcson
A Forma-1-ben is megfordult kolumbiai pilóta vasárnap 15 év szünet után másodszor is megnyerte az Indianapolisi 500-as futamot.
Juan Pablo Montoya újra a csúcson Juan Pablo Montoya újra a csúcson Juan Pablo Montoya újra a csúcson Juan Pablo Montoya újra a csúcson Juan Pablo Montoya újra a csúcson Juan Pablo Montoya újra a csúcson
A Monacói Nagydíj vasárnapján hagyományosan egy másik legendás versenyt, az Indianapolis 500-ast is megrendezik az USA-ban.
Juan Pablo Montoya újra a csúcson
Az idei, 99. kiadás az edzéseken történt balesetek miatt már a futam előtt bőséges - negatív - publicitást kapott, azonban a verseny újabb okot szolgáltatott arra, hogy az amerikai versenyszériákat nem követő közönség is halljon róla. A futamot ugyanis nem más nyerte, mint a Forma-1-ben 2001-2006 között a Williamsnél és a McLarennél összesen 7 futamot nyerő, 2002-2003-ban a bajnoki címért is küzdő Juan Pablo Montoya.
A Team Penske autójában ülő 39 éves kolumbiai nem először győzedelmeskedett Indianapolisban, 2000-ben egyszer már megnyerte az 500 mérföldes versenyt, a 15 évvel későbbi második diadal új rekordot is jelent a két siker között eltelt időt tekintve.
Juan Pablo Montoya újra a csúcson
Montoyának egyébként nem volt könnyű dolga, a balesetekkel tarkított futam elején ő is incidensbe keveredett, Simona de Silvestróval történt ütközése után a mezőny legvégén is járt, az utolsó 20 körben pedig vérre menő csatát vívott Will Powerrel, Charlie Kimball-lel és Scott Dixonnal, végül csapattársa, Power előtt 0,1 másodperccel futott át a célvonalon. A 3. Kimball lett a Chip Ganassi Racing járgányával.
A kurtán-furcsán végződött F1-es karrier után Montoya 2007-től egészen 2013-ig az amerikai NASCAR-ban versenyzett, de mindössze két győzelmet és egy maroknyi dobgós helyezést szerzett, az IndyCarba tavaly tért vissza, az Indy 500-on 5. lett. Idén nagy formában van, megnyerte a szezonnyitót, és kétszer volt harmadik is a mostani diadal előtt.
A brit munkavédelmi hatóság lezárta a tesztpilóta Maria de Villota későbbi halálával végződött 2012-es baleset vizsgálatát, nem lesz felelősségre vonás.
F1: Mégsem rúgták ki a Ferrari-főnököt?
A Spanyol Nagydíj előtti napokban, azaz két hete röppent fel, hogy a Ferraritól kirúgták a csapat főszakácsát, valamint vele együtt a sportigazgatót, Massimo Rivolát is. Egy német lap később azt is tudni vélte, hogy a vendéglátási keret körüli visszaélések miatt kellett távozniuk.
F1: Mégsem rúgták ki a Ferrari-főnököt?
Barcelonában a Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene röviden válaszolt, amikor Rivola távollétének okáról kérdezték: "Két egy hét szabadságot, megkapta" - mondta a főnök, és a sportigazgatóval még a közös Toro Rossó-s időkből jó kapcsolatot ápoló Sebastian Vettel is ugyanígy nyilatkozott.
Úgy tűnik, nem hazudtak, ugyanis a Ferrari-specialista olasz szakíró Leo Turrini blogján most arról ír, hogy a sportigazgató ezen a hétvégén már újra ott lesz a csapattal Monacóban.
"Örülök, hogy megoldódott az ügy. Sok szerencsét Massimónak, és csókoltatom az élénk fantáziájú újságírókat" - írta Turrini.
Hogy mennyire jók az értesülései, és hogy volt-e valami a háttérben, vagy tényleg családi ügyek szólították-e el Rivolát, talán később kiderül.
F1: Vettel a leggyorsabb az időmérő előtt
Forma-1 Monacói Nagydíj, 3. szabadedzés
A Monacói Nagydíj utolsó szabadedzésén Sebastian Vettel zárt az élen a Ferrarival, Lewis Hamiltonnál nem álltak össze a dolgok. Räikkönen falnak vágta az autót.
Daniel Ricciardo a negyedik helyről indulhat a vasárnapi Monacói Nagydíjon, de az ausztrál akár harmadik is lehetett volna. Az ausztrál a gyors körére fordulva nem tekerte maximális teljesítményre a motort, ezzel már a Q1-ben két tizedet veszített.
"Úgy tűnhet, hogy csak nyavalygok, de most tényleg megszerezhettük volna a harmadik helyet" - mondta Ricciardo. "Nem fékeztem el magam vagy ilyesmi, egyszerűen maximális teljesítmény nélkül futottam neki az utolsó gyors körömnek."
"Egy kicsit elszúrtuk a kommunikációt, így már az első kanyarba két tizedes hátránnyal fordultam be. Pont ez a két tized kellett volna a harmadik helyhez, ezt az időt egyszerűen eldobtuk."
"Csalódott vagyok, mert a jó eredmény helyett nagyszerűt érhettünk volna el, de megpróbálok villámrajtot venni holnap. Ez az utolsó hely, ahol így akarnám dobálni az ingyen rajtpozíciókat, de ez van."
"A dobogót célozzuk meg holnap, a negyedik helytől senki nem lelkesül be igazán. Kiállásból nyilván csak egy lesz, de talán néhány esőcsepp megbolondíthatja a dolgokat
Alonso: Hatodik lehettem volna
Ecclestone 2 milliárdért adná a Forma-1-es autókat
1. L. Hamilton (Mercedes AMG) | |
2. N. Rosberg (Mercedes AMG) | |
3. S. Vettel (Ferrari) | |
4. D. Ricciardo (Red Bull) | |
5. D. Kvjat (Red Bull) | |
6. K. Räikkönen (Ferrari) | |
7. S. Perez (Force India) | |
8. P. Maldonado (Lotus) | |
9. M. Verstappen (Toro Rosso) | |
10. J. Button (McLaren) | |
11. N. Hülkenberg (Force India) | |
12. F. Massa (Williams) | |
13. F. Alonso (McLaren) | |
14. F. Nasr (Sauber) | |
15. R. Grosjean (Lotus) | |
16. V. Bottas (Williams) | |
17. M. Ericsson (Sauber) | |
18. W. Stevens (Manor) | |
19. R. Merhi (Manor) | |
bokszutca - C. Sainz Jr. (Toro Rosso) |
A Monacói Nagydíjon újabb támadást intéztek a Forma-1 ellen az alkoholreklámokkal kapcsolatban.
Az alkohol okozta problémák csökkentéséért és megelőzéséért küzdő európai szervezet, az Eurocare ismét az alkoholreklámok F1-es betiltását követeli az FIA-től. A 25 európai ország 57 egészségügyi szervezetét tömörítő társaság most éppen arra hivatkozik, hogy az alkoholmárkák megjelenítésével az F1 szembemegy az EU audiovizuális médiaszolgáltatásokra vonatkozó direktívájának szellemiségével, sőt az alkoholgyártók által önként vállalt normákkal is.
Jelenleg a Johnnie Walker a McLaren és az F1 szponzora, a Martini a Williams névadó szponzora, a Force India pedig a Smirnofftól és a Kingfishertől KAP PÉNZT. A szervezet főtitkára, Mariann Skar szerint lépni kell, mert a motorsport és az ittas vezetés minden szempontból összeegyeztethetetlen.
"Az F1 nem ismeri fel, hogy mennyire nagy felelőssége lenne ebben az ügyben, miközben öt másodpercenként mutat alkoholreklámot 500 millió nézőnek" - mondta Skar.
Az Eurocare idézett egy felmérést is, ezek szerint a tavalyi Monacói Nagydíjon percenként 11 utalás volt látható valamilyen alkoholmárkával kapcsolatban. Az Eurocare valószínűleg egyedül azt nem ismerte fel, hogy az F1-nek jelenleg mindenre szüksége van, csak újabb szponzorok elüldözésére nem.
F1: Téged kérdeznek a pilóták
Bár az FIA által kiadott szabálymódosítási tervezetben ez a pont nem szerepel, ám a hírek szerint az F1-es Stratégiai Csoport múlt csütörtöki ülésén az ügyfélautók kérdése is központi téma volt.
mini hirdetés
Egészen pontosan arról van szó, hogy amennyiben az ötlet valaha megvalósul, úgy a nagyobb istállók kész autókat adnának gyakorlatilag bérbe a kisebb, privát csapatoknak, illetve pilótáknak. Ezeket neveznék ügyfélautóknak, és a tervek szerint a bajnokságban e szisztéma szerint résztvevő csapatok eredményei azután egy külön B-ligában lennének értékelve, noha a versenyeken ők is együtt futnának a konstruktőrök autóival.
A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn a Giedo van der Garde pilótaülése körüli kellemetlen jogi hercehurca óta most először érezte elérkezettnek az időt arra, hogy határozott véleményt fogalmazzon meg egy a sportág jövőjét érintő kérdésben. Az ügyfélautós rendszer szerint ugyanis komoly veszélybe sodorná az F1-et, és „veszélyes lépés” lenne.
KattintF1: Rosberget nem engedték Hamilton közelébes. A Mercedesnél a Spanyol Nagydíjon nagyon vigyáztak, hogy a győzelem felé haladó Nico Rosberg ne tarthasson be a 2. helyért hajtó Lewis Hamiltonnak. Oka lett volna rá.
F1:Bottas megint kikészített egy ferrarist
Valtteri Bottas Bahreinben Sebastian Vettelt, Spanyolországban Kimi Räikkönent tartotta maga mögött. Az ilyen versenyekkel válthat belépőt a Ferrarihoz.
Újabb szigorítás a hétvégére!
Úgy tűnik, a Forma-1-ben néhány csapat még a Kínai Nagydíj után is trükközött az üzemanyag-átfolyással, az FIA kénytelen volt tovább szigorítani Barcelonára.
Lehet Lelép Ricciardo
Daniel Ricciardo a szezon későbbi alakulásától teszi függővé, hogy marad-e a Red Bullnál. Helmut Marko beszólt a pilótáknak.
Grosjean jön pár sörrel a szerelőnek
A Lotus autói ugyan nem jutottak a Q3-ba szombaton, de vasárnap erősen kezdték a Spanyol Nagydíjat, az első néhány kör után már Romain Grosjean és Pastor Maldonado is pontszerző helyen haladt.
Végül csak Romain Grosjean hozott egy 8. helyet, mert a verseny a legkevésbé sem alakult simán. Pastor Maldonado hátsó szárnya megsérült - miután csapattársával koccant -, később kiállni kényszerült, míg a francia autójában rakoncátlankodott a sebességváltó, a bokszutcában pedig ijesztő incidensbe keveredett.
Kész csoda Mclarenél 13 hely alonso
A kincstári optimizmusból soha nem fogynak ki a McLaren pilótái, akik a Spanyol Nagydíj időmérőjén is csak a Q2-ig jutottak. Fernando Alonso a 13. helyről rajtolhat, de legalább a tiszta oldalról.
"Ha azt nézem, hogy az első hely a célunk, ez még mindig elég kevés, de lépésről lépésre kell haladnunk" - mondta Alonso. "A gumikezelésünk elég jó itt, a versenytempónk sem tűnik rossznak, vagyis meglehet a pontszerzés."
"A 13. hely a pálya tiszta oldalát jelenti, ez is segíthet. A fejlesztéseink jól működtek, Ausztráliában még négy és fél másodpercre voltunk, most meg már pontokról beszélek. Ez valóságos csoda. A 9., 10. vagy 11. hely, egy vagy két pont megszerzése nem épp az álmunk, ennél sokkal többet szeretnénk. Ugyanakkor viszont az elérhető célok megvalósítása jót tesz a csapat motivációjának. Egyelőre még csak a vágyak és szavak szintjén léteznek, de ha tényleg elkezdünk pontokat szerezni, a sokat számít majd" - magyarázta a spanyol.
Német lapértesülés szerint az étel- és italellátással kapcsolatos szabálytalanságokba bukott bele a Ferrari sportigazgatója, Massimo Rivola.
F1: Mercedes Szélkakas
A Mercedes megint meggondolta magát az ötödik motorok bevetését illetően, miközben a Red Bull már a Forma-1 alapjait támadja.
F1: Rosbergnek kellett ez 1 hely
Nico Rosberg (1.): "Nagyon boldog vagyok, fantasztikus hétvége volt. Jó volt megszerezni a pole-t, a futamon is minden a lehető legjobban alakult a hibátlan autóval. Sikerült újra jól rajtolnom, ideje volt már, ezúttal minden jól működött. Most kiélvezem a mai napot, isteni élmény ez a győzelem, az egész csapattal megünnepeljük. Aztán jöhet a következő futam."
Alonso: Bianchi csodát tett Monacóban
Mégpedig az a Jules Bianchi, aki tavaly hatalmas bravúrt hajtott végre Monaco utcáin, azzal, hogy a Marussia sereghajtónak számító versenygépével a 8. helyen szelte át a célvonalat (egy utólagos időbüntetés folytán lett végül a 9.), megszerezve ezzel a kiscsapat öt és fél éve tartó F1-es pályafutásának máig egyetlen világbajnoki pontjait.
A francia a szezon későbbi futamán, a Japán Nagydíjon egy rendkívül balszerencsés baleset folytán nagyon súlyos fejsérüléseket szenvedett, és azóta kómában fekszik. Jelenleg szülővárosa, a Monacótól mindössze 20 kilométerre található Nizza kórházában kezelik, ezért kollégája, Alonso bízik benne, hogy mindaz a sok szeretet és energia, amit hétvégéről hétvégére küldenek neki, most talán nagyobb hatékonysággal jut el hozzá.
Exkluzív: Hamilton, Rosberg és a pénzfeldobás
Lewis Hamilton mindent vitt a Monacói Nagydíj szerdai sajtónapján, köszönhetően annak, hogy a Mercedes bejelentette új szerződését, amelynek részleteiről hallgatnak ugyan, a többség szerint viszont pénzügyi tekintetben történelmi kontraktusról van szó. Ebben csak a csapattárs, rivális Nico Rosberg mert nyilvánosan kételkedni…
A Monacói Nagydíj szerdai sajtótájékoztatóján leginkább Fernando Alonso kijelentéseire kaphatták fel a fejüket a média összegyűlt képviselői. A spanyol szerint beismerő vallomásra készül az F1.
Grosjean Lotusában már a Spanyol Nagydíj utolsó harmadában elkezdett rakoncátlankodni a váltó, amit a francia nem is tudott többet négyes sebességi fokozatba kapcsolni. A csapat szerdán a monacói bokszban szétszerelte és alaposan átvizsgálta a kérdéses alkatrészt, és a lecserélése mellett döntött, ami a szabályok értelmében öthelyes rajtbüntetést von maga után, így Grosjean egy esetleges csodaszámba menő pole-pozíció esetén is csak a 6. helyről rajtolhatna vasárnap.
Döcögősen indult az első szabadedzés a Monacói Nagydíjon, a rossz állapotú pálya miatt sokan küzdöttek a tapadással és az abroncsok felmelegítésével. A helyzetet az sem könnyítette meg, hogy az edzés előtt csepergett az eső, így intermediate abroncsokkal kellett megkezdeni a gyakorlást, de hamarosan szárazra válthattak a versenyzők, és elindulhatott az érdemiMUNKA.
Lewis Hamilton hamar a köridőlista élére állt, s tulajdonképpen végig vezette is a szabadedzést, volt olyan pillanat, amikor csapattársát leszámítva majdnem három másodperccel gyorsabb volt mindenki másnál. Mögötte viszont sokat változott a sorrend, a renault-s csapatok meglepően jó köridőkkel rukkoltak elő, s bár egy ideig az erőviszonyoknak megfelelően Rosberg és a Ferrarik foglalták el a 2-4. helyet, végül nem valamelyik nagy név zárt Hamilton mögött.
F1 - Monacói Nagydíj csütörtök
Utolsó gyors körébe ugyanis Max Verstappen, aki életében először hajthatott ki a legendás pályára versenyautó volánja mögött, félelmetesen beletalált, s mindössze 149 ezreddel maradt el Hamilton mögött, a második helyre repítve a Toro Rossót. A Red Bull két csapata egyébként is jó formát mutatott: Ricciardo a 3., Sainz az 5., Kvjat pedig a 7. helyen zárta a gyakorlást. S hogy hol végeztek a nagyok? Vettel a 4. helyen végzett, míg Raikkönen és Rosberg csak a 8-9. pozíciót foglalta el.
Persze ez önmagában még nem jelent sokat, lévén ez csak az első szabadedzés volt, de azt is meg kell jegyeznünk, hogy az idei év során sokszor már az első gyakorláson kirajzolódtak az erőviszonyok. Érdekes lehet tehát a hétvége további részében megfigyelni, hogy a Renault-motor egyébként egyértelműen meglévő hátrányát semlegesíti, vagy legalább csökkenti-e a monacói pálya semmivel össze nem hasonlítható karakterisztikája.
Az edzésen egyébként több megcsúszás történt, különösen látványos volt a két Lotus, akik kevés különbséggel ugyanott, a St. Devote-ban hagyták el a pályát – s lehettek hálásak a célegyenes végi nagy „bukótérnek”. De nemcsak ők jártak így, Alonso és Bottas is kinézett a pálya mellé, Vettel pedig kis híján lekoccolta a Casino falát. A törést viszont megúszta a mezőny, Rosberg volt az egyetlen, aki érintőre vette a falat a Tabacban, de az ő autója is sérülés nélkül vészelte át az incidenst.
A szabadedzés végeredménye:
KÖVETKEZŐ FUTAM
Monacoi Nagydíj
Futam: 2015. 05 24. 14.00
Péntek / 2015.05.21
1. szabadedzés
10.00
Lewis Hamilton
2. szabadedzés
14.00
Lewis Hamilton
Szombat / 2015.05.23
3. szabadedzés
11.00
Sebastian Vettel
időmérő edzés
14.00
Lewis Hamilton
Vasárnap / 2015.05.24
Futam 14.00